synliggjøring

Markedsføring av arrangementet

Bli synlig via våre kanaler

ikon_trdevents

          TRDevents
TRDevents.no er et nettsted for arrangement hvor arrangøren selv legger til arrangementet.
Det kommer automatisk ut på nettsiden, og har mulighet til å bli med i et ukentlig nyhetsbrev
som blir sendt ut til 8000 mottakere.  Midtbyen.no har også en nyhetssak hver uke basert på
innhold fra trdevents.no.

ikon_facebook kopi
  TRDevents på Facebook
 Alle arrangement som er registrert på TRDevents.no har muligheten til å synliggjøres via facebooksiden Hva skjer i Trondheim.

Bli synlig i bybildet

Plakattårn
Arrangører kan henge opp egenproduserte plakater på plakatsøyler rundt omkring i Trondheim. Plakatsøylene er selvbetjente, og er plassert på følgende steder: 

  • Torvet (NV kvadrant) 
  • Stundentersamfundet 
  • Bakke bro 
  • Solsiden 
  • Nordre gt/Kongens gt 
  • Nordre gt/Th. Angells gt 
 
  • Nordre gr/Carl Johans gt 
  • Munkegata/Th. Angells gt
 – Se kart over plakattårn her –  

Banner og flagg
Arrangører kan benytte banner og flagg i åpne byrom for å promotere sine arrangementer. Arrangør må selv produsere og bestille markedsmateriell til trykk. (Forslag til leverandør: ditt faste trykkeri for trykksaker, eller på: expoline.no)
 1) Informasjon av bruk av banner i Olav Tryggvasons gate:
  • Det er 28 fester for banner i lysmaster, 14 fester på hver sin side av veien. 
  • Det anbefales at banner lages med silketrykk. 
  • Størrelse på banner skal være 90 cm (bredde) x 300 cm (høyde). 
  • Banneret skal ha løpegang øverst og nederst. Denne skal være 10 cm når banneret ligger flatt.
– Se skisser og bannerfester, og skisser av banner med sømbeskrivelse 

 2) Fremgangsmåte ved bruk av banner i Olav Tryggvasons gate: 
  1. Søknad om oppheng av banner
    Elektronisk søknadsskjema: Søknad om oppheng av banner

  2. Det kan stilles krav til utforming og farge på banner – disse må godkjennes av Eierskapsenheten før første gangs bruk. Kommersiell reklame (sponsorlogo) på banner er ikke tillatt.
  3. Brev med bekreftelse og utfyllende informasjon sendes søker ca 1 mnd før arrangementet.
  4. Fakturering og opphenging av bannere utføres av Trondheim Bydrift.
    Pris: 15.434,- eks mva. Det tillates ikke at private får henge opp/ta ned bannere selv.
  5. Banner må leveres til Trondheim Bydrift i god tid før arrangementet starter, og hentes senest 2 uker etter arrangementet er avsluttet. Uavhentede bannere kan bli destruert. 
 3) Informasjon om bruk av kommunale flaggstenger:
  1. Søknad om flagging 
    Elektronisk søknadsskjema: Søknad om flagging

  2. Det kan stilles krav til utforming og farge på flaggene – disse må godkjennes av Eierskapsenheten før første gangs bruk. Kommersiell reklame (sponsorlogo) er ikke tillatt på kommunale flaggstenger. 
  3. Brev med bekreftelse og utfyllende informasjon sendes søker ca 1 mnd før arrangementet.
  4. Flaggingen utføres av Sør-Trøndelag brann- og redningstjeneste, og er den utfakturerende enhet. Pris:  100,- per flaggstand pr. uke, eks mva. 
  5. Det tillates ikke at private får heise/fire flagg selv.
  6. Flagg må leveres til Sør-Trøndelag brann- og redningstjeneste, Sluppenveien 18, i rimelig tid før flagging skal foregå. De må hentes 2 uker etter avsluttet flagging. Uavhentede flagg kan bli destruert. 

4) Flagg på bygninger:
  • Det finner cirka 55 oppheng for balkongflagg i Midtbyen. Midtbyen Management har ansvaret for koordinering.
  • Arrangør må selv produsere og bestille markedsmateriell til trykk. (Forslag til leverandør: ditt faste trykkeri for trykksaker, eller på: expoline.no)
 – Mer informasjon om flagging på kommunale flaggstenger –



Bli synlig via egne kanaler

Sosiale medier er et nyttig verktøy for å engasjere, informere og kommunisere direkte med ditt publikum. Vi anbefaler å tenke gjennom hvem du ønsker å nå ut til, hva du ønsker å kommunisere, og velge sosiale plattformer ut i fra hva som er hensiktsmessig for å oppnå ønsket mål for din merkevare.  

Her er en oversikt over de mest brukte sosiale plattformene: 

facebook
Facebook
Facebook er det mest brukte sosiale mediet i Norge, og hele 81,5% av befolkningen har en profil.  Det er en effektiv måte å synliggjøre din merkevare, og fungerer som en alternativ hjemmeside.  

instagram
 Instagram
Instagram er en sosial bildedelingstjeneste som gjør det enkelt å søke opp innhold ved bruk av hashtagger (eks. #dinmerkevare). Dette er en god måte å informere publikum hva du driver med, og hva som skjer. 
snapchat

Snapchat 
Snapchat er det nest mest populære sosiale mediet i Norge, og er en lavterskel bilde- og videodelingstjeneste. Snapchat er mest populært blant de yngre, men har en økende trend også blant de andre aldersgruppene. Story-funksjonen har gjort snapchat mer interessant for virksomheter. 

twitter
Twitter 
Twitter er en såkalt mikrobloggingstjeneste, hvor man må ordlegge seg i korthet (innenfor 140 tegn). Tradisjonelt sett er twitter mest brukt av opinionsledere, meningsbærere, politikere, journalister o.l, og kan være en egnet plattform til å engasjere seg i debatt.
youtube

 Youtube
Youtube er en videodelingstjeneste, med 3,5 millioner norske brukere, og har en svakt økende brukerfrekvens. 
   

 Kilde: http://ipsos-mmi.no/some-tracker