For partnere 2023

MARKEDS- OG AKTIVITETSPLAN

Midtbyen Management jobber for å trekke folk til Trondheim sentrum. Team Midtbyen består av 9 personer som jobber dedikert for å skape liv gjennom markedsføring og arrangementer! Her får du oversikt over planene våre for 2023.

INNHOLD:

Aktivitetskalender

Her kan du laste ned vår aktivitetskalender for 2023, med oversikt over felles åpningstider gjennom året, arrangementer og salgsaktiviteter. Flere arrangementer vil bli lagt til etter hvert som datoer blir fastsatt. Ta kontakt med oss dersom du ønsker printet versjon av kalenderen.

Partnerfordeler

Som partner i Midtbyen får du en rekke fordeler:

Last ned pdf med innmeldingsskjema og partnersatser:

Det er gratis å benytte gateområdet utenfor egen butikk – både langs veggen og i møbleringsonen. Her finner info og regler:

Til toppen

Nytt i 2022

I 2022 lanserte vi nye nettsider for både Martnan, Kulturnatt og Julemarkedet. Vi har fått opp nye sommerdekorasjoner og ny vinterbelysning, og produsert flere store kampanjer for Midtbyen. Her får du en oversikt over de viktigste nyvinningene!

Gatefest markerte gjenåpning av Fjordgata

Vi ønsket å gi aktørene i Fjordgata en ekstra boost i sommer, etter at gata hadde vært delvis stengt i lang tid på grunn av etablering av ny sykkelvei. Derfor arrangerte vi gatefest i Fjordgata lørdag 18. juni. Butikker, restauranter og aktører stilte opp med ulike aktiviteter, og sammen skapte vi en knalldag med fornøyde besøkende i alle aldre. Gjestene kunne oppleve utendørs konserter og forestillinger, bli med på kaiakktur, få gratis sykkelservice eller guidet omvisning i bydelen. Mange aktører hadde flyttet servering og varer ut på fortauet, slik at man virkelig fikk synliggjort mangfoldet som gata har å by på. Tusen takk til alle som bidro til å gjøre dette til en flott dag!

Filminnspilling i Sommer-Trondheim

Vi har vært på innspilling sammen med Helmet film på noen av Midtbyens store sommer-happenings: Martnan, Sommer i Borggården, Olavsfest og Pstereo. Resultatet er blitt en skikkelig feelgood-film som skal lanseres i forbindelse med årets store sommerkampanje. Ved å vise frem folkefest, mat, kultur og opplevelser vil vi få enda flere til å tilbringe sommerferien 2023 i Trondheim.

Under ser du sommerkampanjen for 2022 som har gått på Facebook, Instagram, Snapchat, Youtube og adressa.no. Kampanjen har gitt gode resultater og gitt stor trafikk inn til landingssiden som består av ferietips, arrangementsoversikt og artikler.

Film: HK reklamebyrå i samarbeid med Raw Dansestudio og Midtbyen Management.

Ny sommerdekor gjør Thomas Angells gate enda mer livlig

Paraplygata har vært et blikkfang i Thomas Angells gate, og i 2022 ble den akkompagnert av fargerike blomsterranker mellom Nordre og Søndre gate. Tilbakemeldingene vi får fra aktører og publikum er at dette er med på å skape trivsel og få folk til å stoppe opp. En annen heldig effekt er at det gir flere poster om Trondheim på sosiale medier, som gir verdifull markedsføring og omdømmebygging.

Sommerdekoren kommer opp ca 1. mai 2023, og henger fram til 1. september.

Nye nettsider trekker flere folk til arrangementene

I 2022 har vi jobbet med å fornye de tre arrangements-nettsidene Martnan, Kulturnatt og Julemarkedet. En bedre brukeropplevelse gjør det lettere for publikum å finne informasjon, og dette gjør at flere tar turen til Midtbyen.
Alle sidene har oppnådd en betydelig økning i trafikk, Martnan og Kulturnatt har hatt over 30.000 besøk, mens siden til Julemarkedet har hatt over 90.000 besøk. Trafikken kommer både fra organisk søk og fra kampanjene vi har kjørt for arrangementene i sosiale medier. Vi ser at brukerne returnerer til nettsiden flere ganger, og snitt-tiden de er inne på siden er godt over 1 minutt, noe som kanskje ikke høres så mye ut, men er et god resultat i web-sammenheng.

Rundt 80 % av trafikken på arrangementssidene er via mobil. Dette stemmer med den generelle trenden, stadig færre som bruker pc til nettsøk utenfor arbeidstid. Derfor anbefaler vi også partnerne våre i Midtbyen å optimalisere sine nettsider for mobilbruk, og tydeliggjøre åpningstider, adresse og kontaktinfo, siden vi ser at dette er informasjon publikum ofte er på utkikk etter.

Vi hører gjerne fra deg om du har innspill til de nye nettsidene, send en mail til markedsansvarlig Kjersti på kjersti@midtbyen.no.

Ny vinterbelysning setter stemningen i Fjordgata

Hvert år lyser vi opp mørketiden med lys i trær og lyktestolper i hele Trondheim sentrum. I 2022 fikk vi også oppført vinterbelysning i Fjordgata. Dette har skapt trivsel og økt besøk i gata i tida fram mot jul.

Vinterbelysningen i Midtbyen kom opp 1. november og vil være oppe til 1. mars.

Pepperkakebyen skapte nytt liv i Ravnkloa

Da fiskebutikken i Ravnkloa ble nedlagt, etterlot den et savn blant folk i byen, kanskje spesielt blant de som bor og jobber i nærområdet. Derfor var det med stor glede vi kunne melde at bygget skulle fylles med liv igjen i førjulstia! Pepperkakebyen åpnet første desember, og hadde åpent fram til siste søndag før jul. Den skapte glede og begeistring blant små og store, som gjerne kombinerte besøket med julehandel og en tur på Julemarkedet.

Julekampanjen for Midtbykortet satte fokus på trivelig handel

Julekampanjen for Midtbykortet er også en reklame for Midtbyen i seg selv: Den viser julegatene i all sin prakt, og minner publikum på at julehandel ikke trenger å være en stressende opplevelse på et kjøpesenter i utkanten. Kampanjen ble lansert samtidig som det ble mulig å kjøpe gavekortet digitalt, en nyhet som gjør Midtbykortet til en enda mer praktisk gave for både kjøperen og mottakeren.

Til toppen

Midtbykortet

Årets store nyhet er at man nå kan kjøpe digitalt Midtbykort! Det er selvfølgelig også mulig å kjøpe fysisk kort for dem som fortsatt ønsker det.
Monica Gjertsen som er Midtbykort-ansvarlig i Midtbyen Management er svært fornøyd med salget de siste årene!
Oppdatert graf med tall fra 2022 kommer.

Vårt felles gavekort for alle bedrifter som er partnere hos oss, Midtbykortet, er en populær gave både å gi og få. Kortet kan kun brukes hos partnere i Midtbyen Management. Muligheten til å ta imot Midtbykortet er en av hovedgrunnene til at så mange bedrifter i sentrum ønsker å være partner i Midtbyen Management.

Midtbyen Management administrerer nettbutikken på midtbyen.no, og selger i tillegg til bedrifter som er godkjent for kredittkjøp. Salget av Midtbykort er like stort til bedriftsmarkedet som til privatmarkedet.


Ettersom vi i 2020 satte rekord i salg av Midtbykort, ble det brukt ekstra mange kort i 2021. Da så vi en økning på hele 75 % i antall brukte Midtbykort sammenlignet med 2020.

Gjennom undersøkelser vet vi at bedriftene som mottar Midtbykortet, opplever et mersalg på ca. 30 prosent ut over kortets verdi. Det gir gode inntekter for partnerne i Midtbyen Management!

Midtbykortet markedsføres i ulike kanaler i løpet av året, blant annet i sommer- og julemagasinet, og gjennom digitale kampanjer. Kortet omtales også med jevne mellomrom på Midtbyens Facebook og Instagram, og på midtbyen.no. Våre partnerne har klistremerker på døren/i vinduet og små vippetasser i kasseområdet for å gjøre kundene oppmerksomme på at de selger Midtbykortet eller kan motta det som betalingsmiddel.

Som brukersted for Midtbykortet omtales din bedrift i flere ulike markedsføringskanaler, samt på omslagene til det fysiske gavekortet. Også i ulike kampanjer for Midtbykortet synliggjøres brukerstedene godt.

På slutten av året i 2022 kom muligheten for å kjøpe en digital versjon av Midtbykortet istedet for det fysiske kortet. Dette gjør det enklere og raskere for kunden, kortet kan ikke rotes bort, og kan videresendes digitalt til den som skal motta gaven. I tillegg er det mer miljøvennlig. Men mange ønsker fortsatt å kjøpe et fysisk gavekort, og det vil selvfølgelig fortsatt være mulig.

Utslagsteder:

Til toppen

Markedsføring
og sosiale medier

Vi jobber daglig med å synligjøre Midtbyen som stedet for unike shopping-, kultur- og matopplevelser for våre nåværende og potensielle kunder.
Markedsansvarlig Kjersti Hansen Eggen og digital markedsfører Miriam Frøiland Haug jobber med å markedsføre Midtbyen i en rekke ulike kanaler.

Vi er jevnlig i dialog med journalister og medier for å sikre at byen, butikkene og spisestedene får mest mulig positiv oppmerksomhet.

Midtbyen markedsføres gjennom følgende kanaler:

Midtbyen.no

Hjemmesiden til Midtbyen inneholder en komplett oversikt over butikker, spisesteder og kulturarenaer som er partnere i Midtbyen Management. Nettsiden hadde over 160.000 besøkende i 2022, her publiserer vi informasjon om arrangementene våre, i tillegg til nyheter, tips og inspirasjon. Salg av Midtbykortet er også en sentral funksjon på hjemmesiden. 

Formålet med siden er å informere og inspirere til gode opplevelser i Trondheim sentrum. I 2023 vil vi fortsette å optimalisere siden, teste og forbedre nettbutikken til Midtbykortet, og produsere informativt og tidsriktig stoff.

Samtidig skal innholdet være enkelt å finne. Høsten 2022 har vi jobbet aktivt med søkemotoroptimalisering, og denne jobben fortsetter vi med i året som kommer. Dette er et viktig satsningsområde, for når siden vår blir rangert høyere på f.eks google, vil det si at brukeren finner informasjon om Midtbyen før andre handelsområder og kjøpesentre. Dette bidrar til å øke besøkstallene, og vi anbefaler også våre partnere som har egne nettsider å bruke litt tid på å sette seg inn i søkemotoroptimalisering.

Midtbyen i sosiale medier

Midtbyens viktigste kommunikasjonsmiddel for å spre nyheter, informasjon og inspirasjon er sosiale medier.
Vi bruker et bredt spekter av sosiale kanaler til å nå ut til Midtbyens faste besøkende, og potensielle nye kunder. Gjennom kampanjer og organisk innhold leder vi trafikk inn til midtbyen.no, og inn til kanalene til partnerne våre.
Sosiale medier gir oss også innsyn i publikums ønsker og meninger.

Facebook

Facebook er vår største og mest effektive informasjonskanal. Ved starten av 2022 hadde vi 22,504 følgere på Midtbyens Facebookside, og antallet øker stadig. Kanalen brukes til å dele informasjon, lenker til eksterne sider (inkludert midtbyen.no) samt bilde- og videoinnhold fra Midtbyen. Formålet er å informere om nyheter, fasilitere gode opplevelser for besøkende og å dele inspirerende bilder og film for å gjøre Midtbyen mer attraktiv.

Dette er også den viktigste plattformen vi har for å spre informasjon om arrangementer og begivenheter i Midtbyen, og vi oppretter egne Facebookarrangementer for bl.a. Martnan, Toilldag og Julemarkedet.

I dag administrerer Midtbyen Management følgende Facebooksider:

Instagram

Instagram er vår raskest voksende kanal i sosiale medier. Ved inngangen til 2022 hadde vi 7808 følgere på Instagram. Formålet med kontoen er å spre tips og inspirasjons til våre følgere for å inspirere og oppfordre til å ta turen inn til Midtbyen. Stemningsbilder og nyheter fra Midtbyen presterer svært bra i denene kanalen. Fokuset i 2022 var rettet mot å produsere mer videoinnhold, spesielt reels. Vi oppfordrer alle til å tagge oss i innlegg og stories på Instagram slik at vi kan reposte dette på vår kanal, i tillegg til at det gir oss et innblikk i hva som skjer i Midtbyen. 

I dag administrerer Midtbyen Management følgende Instagramsider:


Nyhetsbrev

Vi sender ut nyhetsbrev til rundt 12 000 mottakere med informasjon om det som skjer i Midtbyen. Antallet utsendelser varierer etter kommunikasjonsbehovet, og påmelding er åpen for alle som besøker nettsiden vår. I nyhetsbrevet deles de nyeste artiklene fra midtbyen.no om shopping, kultur, mat og annet aktuelt innhold, samt informasjon om arrangement. Vi ser av statistikken at det er flere som åpner nyhetsbrev rundt store arrangementer som Toilldag, Julemarkedet og Kulturnatt.

I tillegg sendes det ut et eget nyhetsbrev hver uke med et utvalg av arrangement fra Trdevents.no til cirka 7500 mottakere.

Vi setter stor pris på tips om nyheter, gode historier og andre saker som kan være aktuelt å dekke i våre sosiale kanaler og på nettsiden vår. Kontakt digital markedsfører Miriam Haug på miriam@midtbyen.no

Til toppen

Salgsaktiviteter og
annonsebilag

Vi synliggjør Midtbyens aktører i trykte medier.

I forbindelse med ulike salgsaktiviteter i løpet av året, annonserer vi på helsider i Adresseavisen. Paralelt kjøres det bannerannonser på adressa.no, samt regionale medier tilknyttet Polaris og Schibsted. 

Sommermagasinet

”Sommer i Trondheim” er et magasin som kommer ut som bilag til Adressa, og er en del av vår sommerkampanje. Magasinet inneholder både annonser og redaksjonelt stoff. Her blir både Midtbyen Managements og Visit Trondheims partnere bidragsytere, og vi i samler alt som skjer i Trondheim i løpet av sommeren på ett sted. Shopping og mat får selvsagt også sin plass i dette magasinet. I tillegg til å nå Adressas lesere distribueres det til hoteller, kaféer og andre samlingspunkt. Det lages også digitale annonser for dem som har lyst til å vise fram produkter på adressa.no. Innholdsartikler fra magasinet hvor Midtbyens partnere har bidratt blir i tillegg publisert digitalt.

Julemagasinet

«Jul i Trondheim» er et magasin som kommer ut som bilag til Adressa i november. På lik linje med sommermagasinet er dette et samarbeid mellom Midtbyen Management og Visit Trondheim. Det inneholder programmet for Julemarkedet på Torvet, oversikt over øvrige arrangementer i førjulstiden samt gode artikler om Midtbyen. Fine, stemningsfulle bilder er med på å forsterke inntrykkene. I tillegg finner vi annonser med julegavetips fra butikkene. Det lages også digitale annonser på adressa.no for dem som har lyst til å vise produkter som julegavetips. Innholdsartikler fra magasinet hvor Midtbyens partnere har bidratt blir også publisert på nett.

PRISER ANNONSER ADRESSA

Trykk

Priser 2022 (priser for 2023 kommer):

Digitalt

Digital løsning består av felles kampanje på Facebook, Instagram, Snapchat, (Youtube,) adressa.no og i Schibsted-nettverket. Priser 2022:

Lavere pris oppnås ved digital annonsering i kombinasjon med printannonse:

(Gjeldende priser januar 2022).

Til toppen

Toilldag

Elleville tilbud 11. mars og 21. oktober 2023

I mars og oktober hvert år arrangeres salgsdagen Toilldag i Midtbyen. Dette er de største salgsaktivitetene vi har, de er godt etablert og trekker kunder fra både by og land. 

For å verne om det unike ved Toilldagen; nemlig at en får kjøpt kvalitetsprodukter til sterkt reduserte priser, har vi strenge regler for annonsering i forbindelse med aktiviteten. Alle varer som annonseres i Toilldagsavisa eller i den digitale løsningen på www.toilldagmidtbyen.no, må f.eks. ha en rabatt på minimum 60 %.
Uttrykkene Toilldag og Toillpris (=min. 60 % rabatt) er begge registrerte varemerker og kan kun brukes av partnerne i Midtbyen Management. Les reglene for Toilldag her.

Toilldagsavisa kommer ut som bilag i Adresseavisen et par dager før Toilldagen og inneholder de beste tilbudene. Den kommer også ut som e-avis på adressa. no, på toilldagmidtbyen.no, samt på Facebook (kl. 18 dagen før utgivelsen av Toilldagsavisa). Butikkene «tapetserer» vinduer, trapper og vegger med Toilldagsplakater og flagg. Dette materiellet er det selvsagt kun partnerbedriftene som har anledning til å bruke. 

Toilldag markedsføres bredt på nett og i sosiale medier. Her synliggjøres bredden i målgruppa for Toilldag; både unge og eldre av begge kjønn.
2023:

Lørdag 11. mars
– Toilldagsavis 8. mars

Lørdag 21. oktober
– Toilldagsavis 18. oktober

Til toppen

Martnan i Trondheim

Glade sommerdager i juni 2023

Martnan 2022 ble en folkefest! Arrangementet hadde vært avlyst i to år på grunn av pandemien, så vi i Midtbyen Management gledet oss vilt til å kunne videreføre tradisjonen i 2022.

Martnan er et tradisjonsrikt marked med rikt kulturprogram, markedsboder og aktiviteter. Martnan 2022 ble utvidet fra tre til fem dager, noe som ga positive ringvirkninger i hele sentrum.

Vi oppfordrer butikkene til å lage Martnasstemning ved å flytte noe av virksomheten sin til markedsområdet, eller til området utenfor butikken under Martnan.

Martnasdagene legges til den første skoleferieuka, og er derav blant dagene med flest folk i Midtbyen. Benytt anledningen til å få dem inn i butikken din!

OM MARTNAN

Til toppen

Kulturnatt Trondheim

Trondheims største endagsfestival,
fredag 15. september 2023

Kulturnatt er en årlig helaften hvor du kan oppleve smakebiter fra Trondheims mangfoldige kulturliv – helt gratis! I år arrangeres festivalen for 11. år på rad.

Her kan alle delta! Vis frem ditt talent, del kunnskap og engasjement, inviter nye mennesker til din scene, ditt galleri eller arrangementssted, din butikk eller restaurant. Vi oppfordrer til spenstige samarbeid mellom ulike aktører, sjangere, lokaler, kultur- og næringsliv. Vi i Midtbyen Management er behjelpelig med koordinering av ditt arrangement dersom du ønsker det!

Kulturnatt er en kveld og natt for oppdagelse, og publikum er innstilt på å oppsøke steder og arrangementer de vanligvis ikke ville besøkt. På kort sikt kan det gi deg økt kjennskap og positiv omtale. På lang sikt kan det være en bidragsyter til gjentagende besøk og økt omsetning.

OM KULTURNATT:

Til toppen

Julebyen Trondheim

Her får du en oversikt over arrangementer og aktiviteter i Midtbyen i førjulstia

Vi er vel alle enige om at Trondheim er landets fineste juleby, og førjulstiden er svært viktig for Midtbyen! Byen gjøres attraktiv slik at kundene; både lokalt, regionalt og kanskje også nasjonalt, velger oss som det naturlige stedet for julehandelen.

Vinter- og julebelysning

I november og desember forvandles Midtbyen til en eventyrby. Vinterbelysningen er på fra 1. mars til 1. november, og består av lyslenker i ca. 80 trær, og store lyspærer som henger over gatene. De skaper en magisk stemning i en ellers mørk tid. Både vinter- og julelysene finansieres av gårdeiere, butikker og restauranter i det aktuelle området. 

Den offisielle julegatetenningen samler tusenvis av mennesker i Midtbyen. Dette er et populært familiearrangement hvor historien om askepott og prinsen utstpiller seg i gatene, og hvor skuespillerne og publikum teller ned sammen til det magiske øyeblikket hvor julelysene blir tent. Vi i Midtbyen gleder oss allerde til årets julegatetenning, 11. november!

JUL I MIDTBYEN 2023

Til toppen

Julemarkedet

På Torvet i Trondheim desember 2023

Julemarkedet i Trondheim er et av Europas flotteste julemarkeder og hadde over 80 utstillere i 2022.

Den eventyrlige førjulsfestivalen skal igjen bidra til å fylle Midtbyen med glade mennesker og magisk julestemning i 2023. Julemarkedet har virkelig funnet sin form på Torvet i Trondheim, og vi fortsetter vår målsetting om å gjøre Trondheim til landets mest attraktive juleby i 2023.

Her får besøkende tre inn i et juleeventyr med opplyste treboder og snøtelt, bålflammer, bjelleklang fra hestekjøring og duften av gløgg, julegran og brente mandler, samt muligheten til å se hele sentrum fra oven fra et gedigent pariserhjul.

I hjertet av markedet står den storslåtte Lavvoen med sitteplasser til over 500 besøkende. Et perfekt pusterom i julestria og en koselig møteplass for venner og familie. Med fokus på kortreiste varer som Trøndelag er så god på, finner man på menyen et variert utvalg av mat og drikke laget på råvarer fra lokale produsenter og bryggerier.

Julemarkedet er en attraksjon som trekker både den lokale befolkningen og tilreisende til Midtbyen. Markedet gjør byen vår ekstra trivelig i førjulstida, og er også en sterk bidragsyter til at handelsstanden kan ta viktige markedsandeler i julehandelen.

 Les mer om Julemarkedet her.

Til toppen

Arrangement i Trondheim

Vi har tatt viktige grep for å gjøre Trondheim til Norges beste by for arrangører!

Gjennom veiledning og koordinering bidrar Midtbyen Management til at Trondheim er en arrangørvennlig by. Vi har koordineringsansvaret for alle arrangement og standplasser utendørs i Trondheim.

I 2021 lanserte vi en ny nettside for arrangører, arrangorguide.no. Nettsiden er en del av vår målsetting om å bli landets beste by for arrangører, og er utarbeidet av Midtbyen Management og arrangementskontoret i Kulturenheten/Trondheim kommune med hjelp fra Uredd og Bjuda På. Her kan arrangører finne utendørs arenaer og lokaler samt hvor og hvordan du søker tilskudd. Det er også en egen fane for arrangørkunnskap om tillatelser og tjenester, sikkerhet, produksjon, miljø, økonomi, frivillighet, mangfold, tilgjengelighet, markedsføring og leverandører.

Vi har også utviklet dataverktøyet CimEvent i samarbeid med Trondheim kommune, og dette har bidratt til å forenkle søkeprosessen for arrangørene. 

Vi bidrar til kompetansebygging for arrangører gjennom veiledning og rådgivning i samarbeid med etater og enheter. Arrangører blir invitert med i City team, som er en samlingsplass med etater og enheter. City team avholdes for å gjøre arrangører kjent med systemet. Her får de råd og kompetanse fra relevante offentlige aktører på en effektiv måte for at arrangører bedre rustet til sitt arrangement. 

I samarbeid med arrangementskontoret i Kulturenheten inviterer vi til møteplassen Arrangørforum flere ganger i året. Arrangørforum har også en egen Facebookside.

I 2022 tok vi tilbake Trdevents.no fra Adresseavisen og Facebooksiden – Hva skjer i Trondheim. Vi arbeider nå med å oppgradere nettsiden slik at den blir mer brukervennlig, og på den måte kan vi bidra med at enda flere benytter seg av Trondheims rike kulturliv.

Til toppen

Endelig mandag

Det populære konseptet fortsetter å trekke folk til byen på det som tradisjonelt har vært ukas roligste dag.

Initiativet Endelig Mandag ble startet med mål om å trekke besøkende til byen på mandager, gjerne også for å handle eller kombinere middagen med en kulturaktivitet.

I november 2022 ble prisen økt for første gang på 5 år, fra 150 til 175 kr. Restaurantene som tilbyr middag til 175 kr mellom klokken 16.00 og 18.30 melder fortsatt om godt besøk som følge av kampanjen. Facebooksiden til Endelig mandag har 13.000 følgere, og de ukentlige menypostene presteres svært godt med tanke på engasjement og rekkevidde.

Vi oppfordrer alle våre partnere i restaurantbransjen om å ta kontakt med vår digitale markedsfører for å bli med på dette initiativet som trekker folk inn til byen på ukens roligste dag. Kontakt Miriam Haug på miriam@midtbyen.no

Til toppen

Halloween i Midtbyen

De to siste årene har vi hatt stor suksess med å arrangere Barnas Bylørdag siste lørdag før Halloween. I 2023 ønsker vi å utvide konseptet, slik at vi kan inkludere ungdommer og unge voksne i tillegg til småbarnsfamiliene. Velkommen til Halloween i Midtbyen 28. oktober!

Vi ønsker at Midtbyen skal være en selvsagt del av folks Halloweenfeiring! Mens mange barn og ungdom har aktiviteter i lokalmiljøet på selve dagen, ønsker vi å skape en tradisjon i Midtbyen lørdagen i forveien. Dette er en dag hvor mange handler inn kostymer, dekor og Halloween-godteri, og vi ønsker selvfølgelig at de legger handleturen hit til sentrum.

Midtbyen byr på gratis aktiviteter og arrangementer for store og små denne dagen. Nordre gate og Torvet dekoreres med flere hundre gresskar, gjøglere skaper liv i gatene, og ulike aktører lager aktiviteter med Halloweentema i butikker, på museer og på biblioteket.

Arrangementet er et samarbeid mellom Midtbyen Management, kulturinstitusjoner og andre som ønsker å bidra med aktiviteter for barn på denne dagen. Hele programmet markedsføres av Midtbyen Management. Har du lyst til å være med på feiringen 28. oktober, eller har du innspill og idéer du vil dele med oss? Send en mail til kirsten@midtbyen.no

Til toppen

Midtbyregnskap 2022

Midtbyregnskapet er en årlig tilstandsrapport for Midtbyen i Trondheim, med brukerundersøkelser og tallmateriale samlet inn av Trondheim Kommune, Midtbyen Management AS og Næringsforeningen i Trondheimsregionen. 2022-utgaven er den 8. i rekken.

Midtbyregnskapet for 2022 publiseres i starten av 2023. Her kan du se forrige Midtbyregnskap:

Til toppen